ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

از هزینه‌های کمرشکن درمان تا عدم ایفای تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • کد خبر: ۱۹۸۸۷۹
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
  • ۱
از هزینه‌های کمرشکن درمان تا عدم ایفای تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی
بر طبق قانون، بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید مبلغی را بابت بیمه تکمیلی پرداخت کنند، اما در سایه بی‌نظارتی قانون، بازنشستگان باید هر ساله با هزینه‌ کمرشکن درمان روبه‌رو شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر سال که هزینه‌های درمان بالاتر می‌رود بیمه آتیه سازان حافظ گویا تعهداتش را کاهش می‌دهد. در حال حاضر مشکلات معیشت و درمان، کمر بازنشستگان و مستمری‌بگیران را شکسته است برخی از خدمات درمانی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی یا موجود نیست یا باید وقت‌های طولانی را برای یک ویزیت سپری کنند.

بر طبق قانون، بازنشستگان تأمین اجتماعی، نباید مبلغی را بابت بیمه تکمیلی پرداخت کنند لذا بسیاری از بازنشستگان در این زمینه انتقادات جدی در زمینه تسویه فاکتور‌های خدمات درمانی تکمیلی توسط شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ (به عنوان شرکت خدمات‌دهنده بیمه تکمیلی بازنشستگان) دارند.

در این میان بیمه آتیه‌سازان حافظ معتقد است که سقف تعهدات بیمه‌ای برای بازنشستگان را انجام می‌دهد، به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی به هیچ وجه زیر بار این هزینه‌ها نخواهند رفت.

با این حال سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون الزام، موظف بوده تا درمان کامل رایگان این بازنشستگان را متقبل شود و برون سپاری خدمات تکمیلی به یک شرکت دیگر در عمل مخالف قانون تأمین اجتماعی و فلسفه وجودی این نهاد است.اما از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارد، آن را به شرکت بیمه‌گذار آتیه‌سازان حافظ سپرده است.

قانونی که اجرا نمی شود 

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص مشکلات بیمه تکمیلی بازنشستگان اظهار کرد: بر طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده ۵۴ تأمین اجتماعی، قانون الزام درمان اشاره دارد که درمان کارگران بازنشسته باید رایگان باشد. منتهی در کشور ما اجرای قانون مغفول مانده است. بار‌ها به نمایندگان مجلس گفتیم علاوه بر قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای صحیح قانون هم باید باشد، ولی هیچ نظارتی نیست. بسیاری از دارو‌ها از سبد دارویی بیمه حذف و بسیاری از هزینه‌های درمان گران‌تر از سال‌های پیش شد.

پورموسی با بیان اینکه از یک طرف بازنشسته‌ها مسن هستند و تعداد مراجعان این طیف به مراجع درمانی بالاست، ولی از طرف دیگر بیمه تکمیلی همه‌ هزینه‌های درمان را پاسخگو نیست، چون بیمه‌گر قبول نمی‌کند، گفت: طبق ماده ۵۴ بیمه تکمیل درمان، سازمان تأمین اجتماعی باید صفر تا صد هزینه درمان را متقبل شود، ولی واقع آن است که بازنشسته تأمین اجتماعی علاوه بر مبلغی که برای بیمه تکمیلی کسر می‌شود باید باز هم هزینه درمان را پرداخت کند.

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص عقد قراداد جدید با بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت: تا الان علیرغم امضا شدن قرارداد میزان سهم مشارکت سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست.

وی در خصوص تراکم جمعیت در مراکز درمانی هم بیان کرد: همچنین مراکز ملکی تأمین اجتماعی مانند مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی نظیر فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد جواب‌گوی جمعیت بالای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

پورموسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۰ هزار نفر بازنشسته در خراسان رضوی داریم که این جمعیت به علاوه حضور میلیونی زائران به مشهد باعث شده تا این مراکز درمانی محدود نتوانند جوابگوی بیماران باشند، گفت: ۶۰ درصد بازنشستگان مشکلات درمانی دارند و بیش از ۷۵درصد از بازنشستگان با حداقل حقوق باید هزینه‌های گزاف معیشت و درمان را بدهند.

وی افزود: بیمه آتیه‌سازان حافظ که طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی است بازپرداخت‌های طولانی دارد به‌طوری‌که گاهی تا ۴ ماه طول می‌کشد تا پرداخت انجام شود یعنی در واقع از حقوق‌ها کم می‌شود، اما تعهدات عمل نمی‌شود. بر اساس آخرین خبر قراداد جدید بیمه تکمیلی بسته شده، اما چون میزان مشارکت سازمان تأمین اجتماعی برای درصد پرداختی‌ها مشخص نشده است هنوز اعلامی نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
مانندقبل تامین اجتماعی نصفش را بدهدمخصوصا جهت بازنشستگانی که حقوق کمتر از۱۰ملیون میگیرند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->